Veelgestelde vragen - Remote App
Veelgestelde vragen - Remote App
VEELGESTELDE VRAGEN
VEELGESTELDE VRAGEN
VEELGESTELDE VRAGEN
Antwoord op de meestgestelde vragen over de Remote App

Home  |  Support  |  Veelgestelde vragen – Remote App

De BCM Remote App is een app met vele mogelijkheden. Daarom hebben we een lijst gemaakt met de (tot nu toe) meest gestelde vragen en het antwoord daarop.

Hoe kan ik een gebruiker verwijderen?

Om een gebruiker te verwijderen ga je in de player (de muziekcomputer) naar:

  • Menu > Instellingen > Remote App > Gebruikers instellingen
  • Selecteer in de lijst de gebruiker die je wil verwijderen en druk op de knop “ X – “
  • Druk dan op “Opslaan” en de gebruiker is verwijderd

Hoe kan ik een player verwijderen?

Om een player te verwijderen uit de Remote app ga je naar het player overzicht.

Player verwijderen IOSMet IOS:

Schuif de player die je wil verwijderen naar links. Aan de rechterkant verschijnt dan een rode knop met de tekst “Verwijder”. Druk op de knop om de player te verwijderen.

 

Player verwijderen AndroidMet Android:

Houd de player die je wil verwijderen 2 seconden ingedrukt. Bovenaan in het scherm verschijnt dan de tekst “verwijder”. Druk hier op om de player te verwijderen.

Je ziet in de app de player niet meer maar je staat nog wel in de lijst van gebruikers?

Dit komt voor als je de Remote App hebt verwijderd van je smartphone en daarna opnieuw hebt geïnstalleerd. Je dient dan de player opnieuw toe te voegen.

Hoe verander ik het gebruikersniveau?

Een gebruiker kan op de player toegevoegd worden met één van de 3 verschillende aanmeldcodes. De aanmeldcodes hebben verschillende bevoegdheden voor de player.

  1. Met de eerste aanmeldcode heeft de gebruiker volledige controle over de player. Bediening, instellingen wijzigen en favoriete lijsten samenstellen.
  2. Met de tweede aanmeldcode krijgt de gebruiker de bevoegdheid voor de basis bediening van de player. Hij kan dan geen instellingen wijzigen maar wel de player bedienen en favorieten lijsten samenstellen. Dit is vooral geschikt als tweede bedienscherm.
  3. Met de derde aanmeldcode kan de gebruiker de player niet bedienen maar wel favorieten lijsten samenstellen. Dit is vooral handig als je klanten of je DJ vanuit een andere locatie (b.v. vanuit thuis) lijsten wilt laten samenstellen.

Om het gebruikersniveau van een gebruiker aan te passen ga je in de player (de muziekcomputer) naar:

  • Menu > Instellingen > Remote App > Gebruikers instellingen
  • Selecteer in de lijst de gebruiker die je wil aanpassen en druk op de knop “Wijzig“
  • Kies een ander niveau en druk op de knop “Selecteer”

Als je de aanmeldcode verandert moeten de gebruikers zich dan opnieuw aanmelden?

Nee, als je de aanmeldcode verandert dan kunnen de gebruikers die al aangemeld waren gewoon gebruik blijven maken van de Remote app.

Wat is het nut van het veranderen van de aanmeldcode?

Als je een aanmeldcode geeft aan een klant die daarmee een persoonlijke lijst kan maken voor zijn feest dan wil je na het feest de klant weer verwijderen als gebruiker.

Door de klant te verwijderen en daarna de aanmeldcode te veranderen kan de klant zich niet opnieuw aanmelden voor je muziekcomputer.

Hoe kan je de aanmeldcode veranderen?

Om de aanmeldcode te veranderen gaat u op de player (de muziekcomputer) naar:

  • Menu > Instellingen > Remote App > Gebruikers instellingen
  • Aanmeldcode veranderenDruk rechts naast de cijfercode op het ververs icoontje (alleen de laatste 4 cijfers van de aanmeldcode zullen dan veranderen)

Waar staan de eigen lijsten van een gebruiker op de muziekcomputer?

Als je persoonlijke lijsten via de Remote app naar een muziekcomputer stuurt komen deze bij de eigen lijsten van de muziekcomputer te staan. Er wordt automatisch een map aangemaakt met de naam van je smartphone (b.v. iPhone van Piet). In deze map kan je al jouw persoonlijke lijsten terug vinden en gebruiken op de muziekcomputer.

Als je een persoonlijke lijst naar een muziekcomputer stuurt die er al op staat, dan wordt de lijst op de muziekcomputer overschreven.

Hoe kan je de lijst “Mijn favorieten” van je smartphone versturen naar de muziekcomputer?

Als je de lijst “Mijn favorieten” van je smartphone naar de muziekcomputer wilt sturen dan moet je er eerst een persoonlijke lijst van maken.

Druk op de lijst “Mijn favorieten” om deze te openen. Icoon persoonlijke lijst versturenDeze staat in het menu-item “Samenstellen”. Druk vervolgens rechtsboven op het menu icoontje met het pijltje eronder. Een popup verschijnt waarmee je de persoonlijke lijst kan kopiëren. Geef de nieuwe persoonlijke lijst een naam en druk op “Ok”.

Persoonlijke lijst versturenNu is de lijst klaar om verstuurt te worden naar de muziekcomputer. Druk op de nieuwe persoonlijke lijst om deze te openen. Druk vervolgens rechtsboven op het menu icoontje met het pijltje eronder. Een popup verschijnt met o.a. de optie “Verstuur naar de player als eigen lijst”.

Wat is het verschil tussen persoonlijke lijsten en eigen lijsten?

Kort gezegd staan persoonlijke lijsten op je smartphone en eigen lijsten op de muziekcomputer. Zodra je een persoonlijke lijst verstuurt naar een muziekcomputer wordt deze toegevoegd bij de eigen lijsten. (in een map met de naam van jouw smartphone, b.v. iPhone van Piet)

Vanaf dat moment is op je smartphone deze lijst ook beschikbaar bij “Laden programmalijsten” > “Eigen lijsten”.

 

** Je kan een persoonlijke lijst naar meerdere muziekcomputers doorsturen **

Hoe kan je een nummer wat aan het afspelen is toevoegen aan een persoonlijke lijst?

Spelend nummer naar favorietenAls je het nummer wat aan het afspelen is op de muziekcomputer wilt toevoegen aan een persoonlijke lijst drukt je in de speellijst op het hartje. Het nummer wordt dan bij je favorieten geplaatst (in “Mijn favorieten”)

Toevoegen aan persoonlijke lijstGa dan in het menu naar “Samenstellen” en selecteer de map “Mijn favorieten” om deze te openen. Druk vervolgens op de drie verticale bolletjes rechts van het nummer dat je wil toevoegen aan een persoonlijke lijst. Een popup verschijnt met o.a. de optie “Toevoegen aan persoonlijke lijst”.

Hoe kan je de volgorde van nummers in een persoonlijke lijst wijzigen?

Popup nummer verplaatsenDruk op de persoonlijke lijst die je wil wijzigen om deze te openen. Druk vervolgens op de drie verticale bolletjes rechts van het nummer dat je wil verplaatsen. Een popup verschijnt met o.a. de opties “Verplaats omhoog” en “Verplaats omlaag”.

 

** Het verplaatsen van nummers in een persoonlijke lijst op je smartphone heeft geen invloed op deze lijst als die ook is doorgestuurd naar een muziekcomputer **

Hoe kan je een persoonlijke lijst verwijderen van je smartphone?

Icoon persoonlijke lijst verwijderenDruk op de persoonlijke lijst die je wil verwijderen om deze te openen. Druk vervolgens rechtsboven op het menu icoontje met het pijltje eronder.

 

Persoonlijke lijst verwijderenEen popup verschijnt met o.a. de optie “Verwijder persoonlijke lijst”.

 

** Het verwijderen van een persoonlijke lijst op je smartphone heeft geen invloed op deze lijst als die ook is doorgestuurd naar een muziekcomputer **

Waar staan de foto’s die verstuurd worden naar de muziekcomputer?

De foto’s die u via de Remote app verstuurd naar een muziekcomputer kunt u als volgt terug vinden op de muziekcomputer:

  • Ga naar Menu > Foto’s/Film > Videoscherm instellen > Laad foto/video speellijst
  • Selecteer dan in de lijst de map foto’s/video’s.
  • Hierin staan in de map met de naam van uw smartphone (b.v. iPhone van Piet) uw verstuurde foto’s.

Kan je een foto ook bijsnijden voordat deze verstuurd wordt naar de muziekcomputer?

Ja, je kan foto’s eerst bijsnijden. Maak een foto of selecteer een foto uit de foto bibliotheek. De foto kan nu bijgesneden worden naar een standaard formaat. Sleep met 1 van de 4 witte hoeken van het bijsnijkader om het kader aan te passen. Sleep met de foto om het gedeelte dat je wil gebruiken van de foto binnen het bijsnijkader te plaatsen.

Foto formaat ios androidAls het foto-formaat icoontje rechts onderaan in het menu blauw is dan is de verhouding van het kader vergrendeld. Door op het icoontje te drukken verandert het icoontje van kleur, deze wordt wit en het kader kan je met 1 van de 4 witte hoeken naar ieder willekeurig formaat slepen.

Als het kader hoger is dan breed dan zal de foto “staand” naar de muziekcomputer gestuurd worden. Er zullen dan links en rechts van de foto zwarte balken komen.

Als het kader breder is dan hoog zal de foto “liggend” naar de muziekcomputer gestuurd worden. Als de foto te smal is voor de verhouding 16:9 dan zullen er boven en onder de foto zwarte balken komen.

Foto formaat optiesHet beste resultaat, een foto in de verhouding 16:9 (beeldvullend), kan je als volgt maken:

  • Selecteer of maak een foto
  • Druk in het menu op het foto-formaat icoontje om de verhouding van het kader te ontgrendelen
  • Sleep het bijsnijkader aan 1 van de 4 witte hoeken naar een “liggend” formaat
  • Druk in het menu nogmaals op het foto-formaat icoontje
  • Een popup verschijnt met o.a. de optie 16:9
  • Druk op 16:9 om de foto bij te snijden naar een verhouding van 16:9
  • Sleep met de foto het gedeelte dat je wil laten zien binnen het bijsnijkader
  • Druk in het menu op “done”

Foto bijsnijden menuEr verschijnt dan een popup met de vraag of je de foto naar de player wilt uploaden. Druk op “ja”. Dan verschijnt er nog een popup met de vraag of je de foto direct in de foto speellijst wilt plaatsen. Selecteer “Ja” of “Niet nu”.

De Remote app werkt niet. Wat kan de oorzaak zijn?

Als de app geen verbinding kan maken met de muziekcomputer kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Foute internetpoort
  • Je zit (via wifi) op een gast-netwerk

Hoe kan je een nummer vanuit een hitlijst toevoegen aan de huidige speellijst?

Nummer uit hitlijst toevoegenOpenen vanuit “Samenstellen” een hitlijst om te zien welke nummers er in die lijst staan. Druk vervolgens op het nummer dat je wil toevoegen aan de huidige speellijst. Een popup verschijnt met de vraag: “Toevoegen aan huidige speellijst?”.

Hoe kan je een nummer vanuit een hitlijst toevoegen aan een persoonlijke lijst?

Nummer uit hitlijst toevoegenOpenen vanuit “Lijst samenstellen” een hitlijst om te zien welke nummers er in die lijst staan. Druk vervolgens op de drie verticale bolletjes rechts van het nummer dat u wilt toevoegen aan de huidige speellijst. Een popup verschijnt met o.a. de optie “Toevoegen aan persoonlijke lijst”.

De speellijst in de app is bijna leeg?

Als de speellijst in de Remote app bijna leeg is dan is de speellijst in de muziekcomputer bijna onderaan. Zodra deze lijst weer van voor af aan begint te spelen wordt de speellijst weer zichtbaar in de app.

Hoe kan je de Remote App op een iPad installeren?

Als je de BCM Remote App op je iPad wilt installeren dan moet je in de App Store zoeken in de iPhone Apps. Dit kan je doen door bovenaan te kiezen voor “Toon alle apps”.

De volgorde van de nummers van een eigen lijst klopt niet?

Als de volgorde van de nummers van een eigen lijst anders is dan wanneer je de lijst hebt samengesteld dan komt dit doordat met het laden van de lijst de shuffle functie aan staat. De nummers worden daardoor met het laden automatisch geshuffeld.

Wat betekenen de menu-icoontjes?

Bij de Android versie van de Remote app staat geen tekst bij de menu-icoontjes. Hier de betekenis ervan:

Laden Lijst   Laden Lijst – Vanuit hier kan je muzieklijsten laden in de muziekcomputer

Samenstellen   Samenstellen – Vanuit hier kan je nieuwe muzieklijsten samenstellen

Speellijst   Speellijst – Vanuit hier kan je de huidige speellijst bedienen

Aanvragen   Aanvragen – Vanuit hier kan je nummers die met de Request app zijn aangevraagd accepteren of afwijzen

Toevoegen   Toevoegen – Vanuit hier kan je foto’s versturen naar de muziekcomputer

Hoe werkt het BPM filter?

Zoeken met BPM filterAls je een nummer gaat zoeken via het zoekscherm kan je onder het invulveld voor titel/artiest een onder- en bovengrens voor de BPM (Beats Per Minute) ingeven. De zoekopdracht laat dan alleen nummer zien die binnen de gestelde BPM grens vallen.

Dit is handig als je bijvoorbeeld voor een spinningles een muzieklijst wilt samenstellen. Je wil bijvoorbeeld nummers tussen 100 en 120 BPM, dan typt je deze waarden in bij “Van” en “Tot”. Als je nu op een titel of artiest zoekt worden er alleen nummers getoond die binnen de ingestelde BPM grens vallen.

Wil je voor de warming-up op nummers zoeken tot maximaal 100 BPM. Typ dan bij “Tot” in “100” en laat “Van” leeg. Als je nu op een titel of artiest zoekt worden er alleen nummers getoond van 0 t/m 100 BPM.

Andersom kan je ook op nummers zoeken met minimaal een bepaalde BPM waarde. Wil je nummers zoeken van 120 BPM of hoger, typ dan bij “Van” in “120” en laat “Tot” leeg. Als je nu op een titel of artiest zoekt worden er alleen nummers getoond van 120 BPM of hoger.

Wil je specifiek zoeken op nummers van bijvoorbeeld 118 BPM. Type dan bij beide BPM invulvelden “118”. Als je nu op een titel of artiest zoekt worden er alleen nummers getoond van 118 BPM.

Als je geen BMP onder- en/of bovengrens invult kan je bij zoekresultaten achter de artiestnaam toch altijd de BPM waarde en de tijdsduur zien.

Advies op maat

Heb je nog vragen, mis je informatie of heb je aanvullingen? Neem dan gerust contact met ons op. Via het contactformulier of telefonisch helpen we je graag verder. Zo zorgen we samen dat jij de muziekcomputer kiest die het beste bij jou en je bedrijf past. Toch liever een oplossing waarbij je zelf alles online regelt? Kijk dan eens op bcmstream.com voor de juiste muzikale oplossing.

Maak hier uw afspraak met de BCM adviseur

Laat je meenemen in de muzikale wereld van BCM Music Systems en maak een afspraak met onze adviseur.

BCM Music Systems is leverancier van erkende muziekdiensten

Buma Stemra logo

Sena logo

NVPI logo

Abmd logo

Sabam logo

CONTACT

Celsiusstraat 9
6003 DG Weert

E-Mail: info@bcmmusic.nl

Tel: +31 (0)495 562 558

SERVICE

BCM heeft een eigen 24-uurs-service. Van telefonische ondersteuning tot gekwalificeerde monteurs die je ter plaatse van dienst zijn.

VOLG ONS

 Facebook    Twitter    Instagram

CONTACT

Celsiusstraat 9
6003 DG Weert

E-Mail: info@bcmmusic.nl

Tel: +31 (0)495 562 558

SERVICE

BCM heeft een eigen 24-uurs-service. Van telefonische ondersteuning tot gekwalificeerde monteurs die je ter plaatse van dienst zijn.

VOLG ONS

 Facebook    Twitter    Instagram

© 2021 BCM Music Systems  |  Privacy

loader