Veelgestelde vragen - BCM Music Systems
Veelgestelde vragen
VEELGESTELDE VRAGEN
VEELGESTELDE VRAGEN
VEELGESTELDE VRAGEN
Antwoord op de meestgestelde vragen

Home  |  Support  |  Veelgestelde vragen

Systeem is (bijna) geblokkeerd of een "Geen internet" melding.

Een geblokkeerd systeem kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is het ontbreken van een internetverbinding waarvan alle benodigde poorten “open” staan.

Zodra de internetverbinding in orde is zal in de meeste gevallen de blokkade vanzelf opgeheven worden. (een herstart van de computer kan nodig zijn of het proces versnellen)

In het service-menu kan eventueel een internet-test gedaan worden, of de WiFi (opnieuw) aangemeld worden indien deze gebruikt wordt. (code 1 2 3)
(dit geldt overigens alleen voor een BCM8000 serie en de BCM Harmony)

**Een bekabelde internet aansluiting heeft altijd de voorkeur i.v.m. de stabiliteit**

Blokkeercode voor (menu)knoppen vergeten/kwijt.

Deze kan alleen door BCM gereset worden. Neem hiervoor contact met ons op.

Geen geluid, of op de verkeerde uitgang (of door elkaar).

Controleer eerst alle aansluitingen en instellingen van de geluidsapparatuur achter de BCM muziekcomputer. Soms kan een schuifje op het mengpaneel of een verkeerd ingedrukt knopje op de (voor-)versterker dit al veroorzaken.

Alles gecontroleerd en het werkt nog steeds niet naar behoren? Neem dan contact met ons op.

Na het vervangen van tv’s (of beamer) is het multimedia beeld niet meer goed.

Neem contact op voor het opnieuw instellen van video uitgang.

Ik zie hetzelfde beeld op meerdere monitoren terwijl ik een meerzone-systeem heb?

Dat klopt. Er is maar 1 uitgang voor het beeld. Dit wordt verdeeld naar alle aangesloten monitoren met een splitter.

Hoe krijg ik dezelfde muziek op meerdere zones tegelijk?

Vanuit de BCM muziekcomputer kan dit niet ingesteld worden. Is het gewenst dat in verschillende ruimtes dezelfde muziek gespeeld wordt zal dit met de geluidsapparatuur achter de muziekcomputer gerealiseerd moeten worden. (bijv. met een zgn. meerzone mixer) Neem hierover contact op met je audio leverancier.

Informatie m.b.t. het aansluiten van uw muzieksysteem aan het internet.

Algemeen
Het BCM muzieksysteem zal verbinding maken met onze servers en eventueel extra informatie van internet op halen (bijvoorbeeld RSS nieuwsberichten). Alle verbindingen zijn uitgaand. U hoeft nooit inkomende poorten open te zetten voor de werking van een BCM muzieksysteem.

WiFi/Bekabeld
Onze voorkeur gaat uit van een vaste (bekabelde) internetaansluiting tussen uw modem/router en de BCM muziekcomputer. Dit omdat deze het meest stabiel is waardoor u de mogelijkheden van de BCM muziekcomputer optimaal kunt gebruiken. Uit ervaring is gebleken dat, zeker in een drukke omgeving, WiFi verbindingen nog wel eens weg kunnen vallen.

Gasten netwerk
Sluit de BCM muziekcomputer niet aan op een gasten netwerk. In verband met de beperkingen op een gasten netwerk kunnen er problemen optreden met de aangeboden functionaliteiten en services. Ook het gebruik van de Request- en Remote App kan beperkt zijn via een gasten netwerk.

Bedrijfsnetwerk / Geavanceerde instellingen
De BCM muziekcomputer zal op verschillende manieren communiceren met de servers van BCM Music. (Bijvoorbeeld FTP, HTTP(S) en SQL) Indien je in je netwerk instellingen dient te maken voor het toestaan van communicatie, kunnen de specificaties telefonisch of via het contactformulier opgevraagd worden.

Overige (hardware) problemen.

Neem telefonisch contact met ons op. (telefoonnummer: +31 (0)495 562 558)

Kan ik eigen muziek toevoegen/afspelen?

Ja, met een BCM8000 of Harmony kun je via een USB stick eigen mp3’s afspelen.

Kan ik ook naar internet radio luisteren?

Ja, met een BCM8000 Multimedia, Harmony en Pure kun je naar radiozenders luisteren. Deze kun je vinden bij de programmalijsten.

Kan ik muziek aanvragen als ik deze niet kan vinden in de muziekdatabase van BCM?

Ja, dat kan. Bij BCM Music Systems is door de audio/video afdeling al meer dan 40 jaar gewerkt aan het ontwikkelen van onze muziek-catalogus. Hierdoor heeft BCM een gigantische hoeveelheid muziek. Deze muziek kan allemaal gebruikt worden met een BCM muziekcomputer.

Toch zijn er natuurlijk altijd wel nummers die niet in onze muziek database staan. Denk hierbij b.v. aan nummers van lokale artiesten.

De vraag die we vaker krijgen is: “Kan ik zelf muziek aan het systeem toevoegen?”. Het antwoordt hierop is “nee”, maar wij doen dat graag voor u.

De reden dat u dit niet zelf kunt doen is omdat we de kwaliteit van onze muziek willen waarborgen. U kunt, als u een CD, LP of single heeft die u graag op de muziekcomputer wilt laten zetten, deze naar ons opsturen. Ook is het mogelijk muziek of een muziekaanvraag via de mail te sturen. (mail naar info@bcmmusic.nl)

De aangeleverde muziek wordt dan door onze specialisten van de audio/video afdeling professioneel geleveld. Zodra de muziek aan onze database is toegevoegd zorgen zij er ook voor dat de muziek op uw muziekcomputer beschikbaar wordt.

Hoe kan ik screensaver foto’s toevoegen bij een BCM Harmony?

Dit kan via de BCM Remote App.

**Bij de BCM8000 Multimedia kan dit ook op het systeem via het menu**

Kan ik een backup van mijn persoonlijke lijsten maken en terugzetten op een ander toestel?

Dit kan via de BCM Remote App.

Welke rechten zijn inbegrepen?

BCM betaalt de rechten voor vastlegging en distributie van de muziek.

Lees meer over muziekrechten.

Welke rechten moet ik zelf nog betalen?

Je moet zelf de rechten voor openbaarmaking betalen (in Nederland moeten deze kosten betaald worden aan Buma/Sena). Het maakt hierbij niet uit welke muziekbron je gebruikt. Deze rechten zijn altijd verschuldigd indien je commerciële muziek ten gehore brengt in je bedrijf.

Lees meer over openbaarmaking op de site van Buma/Stemra en over muziekrechten.

Hoe werkt de REQUEST app?

Je vindt alle informatie over de REQUEST app op de pagina REQUEST app.

Hoe werkt de REMOTE app?

Je vindt alle informatie over de REMOTE app op de pagina REMOTE app.

Extra informatie

Advies op maat

Heb je nog vragen, mis je informatie of heb je aanvullingen? Neem dan gerust contact met ons op. Via het contactformulier of telefonisch helpen we je graag verder. Zo zorgen we samen dat jij de muziekcomputer kiest die het beste bij jou en je bedrijf past. Toch liever een oplossing waarbij je zelf alles online regelt? Kijk dan eens op bcmstream.com voor de juiste muzikale oplossing.

Maak hier uw afspraak met de BCM adviseur

Laat je meenemen in de muzikale wereld van BCM Music Systems en maak een afspraak met onze adviseur.

BCM Music Systems is leverancier van erkende muziekdiensten

Buma Stemra logo

Sena logo

NVPI logo

Abmd logo

Sabam logo

CONTACT

Celsiusstraat 9
6003 DG Weert

E-Mail: info@bcmmusic.nl

Tel: +31 (0)495 562 558

SERVICE

BCM heeft een eigen 24-uurs-service. Van telefonische ondersteuning tot gekwalificeerde monteurs die je ter plaatse van dienst zijn.

VOLG ONS

 Facebook    Twitter    Instagram

CONTACT

Celsiusstraat 9
6003 DG Weert

E-Mail: info@bcmmusic.nl

Tel: +31 (0)495 562 558

SERVICE

BCM heeft een eigen 24-uurs-service. Van telefonische ondersteuning tot gekwalificeerde monteurs die je ter plaatse van dienst zijn.

VOLG ONS

 Facebook    Twitter    Instagram

© 2021 BCM Music Systems  |  Privacy

loader